Say Joo (yes!) to working ergonomically
Featured Image Blog Post
7.11.2022

Are you studying or working remotely on a laptop? If you don't have enough room for a dedicated office or a desk with an office chair, don't worry! Minna from Joo Kodit knows how you can easily improve your work ergonomics in a small space, with a few simple tools.

Minna is a trained physiotherapist. Check out her videos (in Finnish) and work wonders on your neck, shoulders and back with a spiky massage ball, stick, resistance band and standing mat. You'll not only improve your posture but feel refreshed, too!

Vinkit työergonomiaan, osa 1: nystyräpallo
Ergonomiasarjan ensimmäisessä osassa Minna kertoo, kuinka käytät nystyräpalloa laukaisemaan lihaskireyksiä, aktivoimaan pintaverenkiertoa ja rentouttamaan lihaskalvoja.
Vinkit työergonomiaan, osa 2: keppijumppa
Ergonomiasarjan toisessa osassa parannetaan ryhtiä, selän liikkuvuutta, lihasvoimaa ja tasapainoa keppijumpan avulla.
Vinkit työergonomiaan, osa 3: vastuskuminauha
Ergonomiasarjan kolmannessa osassa Minna näyttää, miten voit ylläpitää liikkuvuutta, lihaskuntoa, kehonhallintaa ja motoriikkaa vastuskuminauhan avulla.
Vinkit työergonomiaan, osa 4: seisoma-alusta
Ergonomiasarjan viimeisessä osassa kuullaan, mitä hyötyä on seisoma-alustasta.